Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

lørdag den 22. oktober 2016

Inktober 2016 - Dag 1 & 2


Hvor meget tid bruger man lige på sådan en illustration? 22 dage.. det har taget 22 dage af Inktober, at lave de to første tegninger... Men her er de! Jeg har nok forventet for meget, ift. hvad man kan nå på en dag, men til gengæld har jeg to fuldstændigt gennemførte (synes jeg selv) illustrationer! :)

De tanker jeg havde omkring Inktober, da jeg startede, var at lave en form for sammenhængende historie, med alle billederne. Jeg blev meget inspireret af en venindes lille datter, der hedder Vilde. Det er et super sejt navn og en sej lille pige - selvom jeg kun har set hende gennem Facebook. 

Dag 1 - Sort Kat.

Den første tegning gav mig lidt problemer, for jeg ville egentlig gerne have tegnet fra en anden vinkel, men jeg måtte erkende, at mine evner ikke rakte så langt, så det blev lige denne her opstilling.

Lille Vilde følger efter en lille sort kat ind i en skummel gyde, Hvor hun hopper ind gennem edderkoppevinduet, sammen med katten, ind til Allehelgens landet. 

Dag 2 - Græskar
Jeg havde et ret klart billede af, hvordan dag 2 skulle se ud. Der er ikke noget mere skræmmende end ting der svæver, som ikke burde svæve! Derfor tegnede jeg 13 (+1) græskar der svæver rundt i luften omkring Vilde og den lille sorte kat.

Vilde løber efter katten ud af edderkoppevinduet, og lander på en nattemørk mark, oplyst af en flok svævende græskar!

Forhåbentlig bliver historien udvidet og bearbejdet - så teksten er lidt mindre primitiv - for jeg synes faktisk ideen er rigtig god! :)
Måske bliver det endda en lille børnebog til næste halloween? :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar