Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag den 2. september 2016

Månedens Favoritter 5# - August 2016



Artograph Lightbox (pris: ca. 1000 kr.)
Denne måneds favorit er en absolut DARLING. Jeg købte den til mig selv i julegave forrige år, bare meget før jul.

Den kostede ca. 1000 kr, og den er købt ved hjemmesiden tegneogkontor.dk.
















Som det ses på billederne nedenfor, er selve lysfladen lidt større end en blok A4 papir, hvilket primært er den størrelse jeg arbejder på. Da jeg købte den overvejede jeg virkelig meget, om jeg skulle få den der passer til A3, nu hvor man kunne, men det var nok godt jeg ikke gjorde det. Man kan sagtens bruge den til A3 alligevel, til de få gange jeg får brug for det :)














HVAD kan den så bruges til?
Det jeg primært bruger min lightbox til, er når jeg overfører skitser fra skitsepapir til markerpapir. På den måde får man en ren streg på det papir man laver det færdige produkt på, og man slipper for at skulle sidde og fedte med madpapir og alt muligt andet.

Så simpelt er det. Jeg synes det er en virkelig god investering, hvis man tegner meget med tuscher, da det papir jeg bruger, er meget tyndt og fint og ikke tåler at blive visket for meget ud på. Desuden kan man lægge tykke ark på fladen, og stadig se igennem, som jeg har gjort på billedet nedenfor.


Når man bruger en lyskasse, er det en god ide at tape skitse og endeligt papir sammen. Her vil jeg kraftigt anbefale at man bruger malertape, da det ikke ødelægger papiret og er nemmere at lirke af igen. Dog skal man være forsigtig, for det kan godt rive i papiret!

Denne lyskasse er så skarp, at man skal slukke og tænde lyset engang imellem, for at se, om man nu også har tegnet skitsen op eller ej. Når man bruger den, skal man også huske at slukke andre lamper, som f.eks. en bordlampe, da det kan påvirke lysstyrken og skarpheden.


Jeg synes det er en rigtig god investering, hvis man som jeg, tit skal overføre en tegning fra skitse til noget andet papir, men alternativt kan man bruge et vindue, eller selv lave en lyskasse. Dette er dog noget nemmere :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar