Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

onsdag den 10. august 2016

ScrawlrBox Anmeldelse - Juli boksen 2016


HVAD er ScrawlrBox?

ScrawlrBox er en månedlig pakke med kunstnerartikler sendt fra UK. Man kan vælge at abonnere på en måned, tre måneder, seks måneder eller et år ad gangen. Jeg valgte at skrive mig op til en måned. Her skal man dog være opmærksom på, at man kommer til at betale fra måned til måned, dvs. hvis man kun vil have en måned til at prøve pakken, skal man melde sig fra manuelt!

ScrawlrBox koster 15 £ og fragt til Danmark er 5 £ oveni. Jeg betalte ca. 180 kr. for pakken. Produkterne man får svarer dog til det man giver og mange gange overstiger prisen på produkterne pakkens pris, så man vinder altså på at købe denne pakke! :)

Der findes mange lignende pakker, men da jeg ikke har tænkt mig at betale i dyre domme for fragt fra USA, så nøjes jeg indtil videre med ScrawlrBox.


Hvad indeholder denne måneds ScrawlrBox?

Jeg bestilte JULI pakken. Der gik længe (Synes jeg), fra jeg bestilte til den kom! Men det gode ved ScrawlrBox er, at pakken er i en perfekt postkasse-størrelse, så der er ikke noget med at man misser postbuddet og skal til at finde et posthus hvor man kan få sin pakke udleveret dagen efter.

Efter at have set utallige Youtube-videoer med andre kunstnere der har købt og modtaget ScrawlrBox, vidste jeg efterhånden hvad der ventede. Og Dog.
Det er nemlig det skønne ved sådan nogle pakker! Man ved ALDRIG hvilke produkter man får! :)
Det man dog ved, man får, er et print af en "featured artist", dvs. en slags "månedens kunstner", der er et stykke slik (Yaaaay), et klistermærke (niiice), en seddel der fortæller om produkterne og en udfordring (uuuuh).

Her kommer lige nogle billeder og (korte) beskrivelser af produkterne fra Juli-pakken! :)

Tombow MOno Aero Eraser Round
Den første ting fra pakken, er denne viskelædder-pen. Jeg har to i forvejen, men denne her er super-fin og tynd og så kan man klikke den ud, ligesom en kuglepen eller stifteblyant!

Den er supergod til små detaljer og så er det bare lidt bedre end dem jeg har i forvejen! :)

Hahnemuhle Lana Pastel Paper
ScrawlrBox plejer traditionen tro at tilføje noget papir til deres pakke. Denne gang var det to stykker i 160 g i Mørk Grå og Perle farvet. Jeg ELSKER farvet papir, og det var lækkert at farve på.


Faber Castell Polychromos Pencils
OMG. Jeg har villet købe dem her i SÅ længe, og så er jeg så heldig at få hele fem!
Farverne er sort, hvid, orange, mørkerød og creme gul. De er SÅ smukke og de blander virkelig godt sammen, som man også kan se på illustrationen nedenfor, hvor jeg fik blandet en form for brun farve til bjørnen, ved at bruge sort, rød og orange! :)
Man kan lægge lag på lag på lag på lag, og de blander stadig rigtig godt!
KUN gode ting om disse blyanter!


Single Hole Metal Pencil Sharpener
Ingen blyanter uden en spidser.

Det er vidst også hvad der er at sige om denne. Jeg prøvede at spidse Faber Castell blyanterne med denne, men stoppede hurtigt, for blyanterne sad fast og spidseren endte med at gnave ind i blyanterne!

Det er altså ikke liiige det man har lyst til. Så jeg valgte at bruge min egen lille opsamler-ugle-blyantspidser i stedet. Bare en helt almindelig en, vist nok til 9 kr. i Søstrene Grene.









Twin Tip Magic Marker
Denne tusch er lidt en "fisk-ude-af-vand" i min mening. Jeg kunne ikke lige se, hvorfor den skulle være med. Farven er "Blood Red" og den har to ender, som man kan se på billedet ovenfor. En fin og en bred tip.

MEN, den virker altså rigtig godt, også sammen med blyanterne! Jeg brugte den til sløjfen på illustrationen, og da jeg ville have en mørkere farve i folderne, valgte jeg at bruge den sorte blyant først og så tuschen, hvilket gav den lidt mørkere røde skygge i folderne på sløjfen. Den smadrede slet ikke farven ud i blyanten, og gav en jævn farve. En meget fin og udemærket tusch, men hvis jeg skal give en bedre anmeldelse, skal jeg nok have nogle flere farver så jeg kan se hvordan den blander. Dog blødte den ret meget igennem papiret til bagsiden, hvilket kan skyldes papiret eller pennen, jeg er sikker på det er noget andet, hvis jeg havde brugt mit marker-papir.

Juli-Udfordringen - "Honey Bee"


Hver måned har ScrawlrBox en udfordring til sine kunder. Man skal skabe noget KUN ved at bruge de ting der er i pakken. Denne måned hed udfordringen "Honey Bee".

Jeg gik i tænkeboks, og kom frem til en lille snedig bjørn, forklædt i et bi-kostume, der har sneget sig ind i et honning-lager.





Her ses et par WIP (Work-in-progress) billeder. Selve tegningen tog ca. 2-3 timer en sen aften og gav mig et flot resultat og en øm nakke :)
















Helt uden at snyde startede jeg med en let hånd, og skitsede med den sorte FAber Castell blyant og brugte efterfølgende TOmbow viskestiften, til at slette de linjer der var udenfor stregerne.

Honninge-pølen den lille bjørn sidder i, var nok det sværeste at komme igang med, men det var faktisk ret nemt! Måske er det blyanterne, måske er jeg bare bedre end jeg lige tror, men jeg fandt i hvert fald ud af, at mit yndlingsmedie hermed er blevet farveblyanter!


 Og så kom pelsen...
Jeg besluttede mig for, at hele illustrationen skulle farves. Også bjørnen. Derfor måtte jeg jo være kreativ, så den ikke blev rød eller orange eller bare sort. Den skulle ikke gå i et med honningen eller væggen bag sig. Gulvet blev sort. Så det kunne ikke blive en sort bjørn, selvom det ville være nemmest.

Jeg kastede mig ud i det, og skabte en form for brun farve, med den sorte, røde og orange blyant og jeg synes resultatet er ret godt.

Det der tog længst tid med denne tegning, var nok baggrunden. De der seks-kantede honning-klumper. Man kan også nemt se, at de to første rækker fik mest opmærksomhed og så valgte jeg lidt at lade resten være baggrund i en subtil farvelægning.

Og VUPTI! Her har vi så det færdige resultat! 

Hvad synes du om min lille honning-stjælende bjørn? :) 


Samlet bedømmelse
Jeg har valgt at give denne pakke fem blyanter ud af seks. Det skyldes bl.a. blyantspidseren. Den passede slet ikke til blyanterne og ødelagde dem faktisk. Det er selvfølgelig dejligt at de sender en sådan med, men et godt råd er at man lige tjekker om den nu også virker med de blyanter man sender med.
Derudover synes jeg fragtprisen er ret høj. Det gør at alle udenfor UK der køber ScrawlrBox faktisk ikke spare penge ved at købe pakken. Man får en glædelig overraskelse hver måned, men prisen er ca. den samme, dog nogle gange lidt under, hvis man køber tingene i butikken. Selvom jeg sparer lidt penge, ville jeg stadig gerne kunne få pakken uden at betale så meget i fragt. Det er trods alt en tredjedel af pakkens pris, man giver i fragt.


NU til det gode! For der er meget. Her kommer de 10 bedste grunde til, at man skal overveje ScrawlrBox:

(1) Pakken er postkasse-venlig.
(2) Produkternes pris overstiger pakkens pris (før fragt og som regel efter fragt).
(3) Produkterne er af høj kvalitet.
(4) ScrawlrBox giver en rigtig god udfordring, hvor produkterne er nøje udvalgt til at passe temaet.
(5) Der er papir med, så man rent faktisk kan lave noget, KUN ved at bruge tingene fra pakken.
(6) De fortæller om alle produkterne på et fint lille ark.
(7) Der er mulighed for at blive en "featured artist".
(8) Gratis print fra "featured artist".
(9) Der er slik med, som man kan gumle på, mens man tegner (Denne gang et stykke nostalgisk tyggegummi med en tatovering i).
(10) Man får et klistermærke! (YAAAAY)




1 kommentar:

  1. Nurh hvor er den sød ;-) og skønne detaljer du har fået med

    SvarSlet