Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag den 5. august 2016

Månedens Favoritter 4# - Juli 2016 - SPECIALUDGAVE



Månedens Favoritter

Denne måneds favoritter er meget særlige. Jeg har nemlig arbejdet en del på skitserne til et bestillingsarbejde, jeg er blevet hyret til! Det er mit første rigtige illustratorjob og jeg er så spændt på at se det færdige resultat, når bogen udkommer! :) - Vil du vide mere? Så hæng på! Der kommer flere informationer senere, men af hensyn til forfatteren har jeg lovet ikke at afsløre for meget endnu, andet end at det er en "Skriveguide til forfatterspire", hvor jeg er blevet bedt om at lave omslaget og pynte bogens mange fine skemaer og lave enkelte illustrationer til :)

Tiger Brush Pens - 20 kr. (Jeg kan ikke huske hvad de kostede, men hey, det er tigeren)
De gør det de skal, er vist hvad der er at sige. Jeg har brugt dem meget til skitser i den seneste måned, til det bestillingsarbejde jeg har fået.

Selve pennen er mere en tusch, men den er god til skitser, da den er nem at styre.

Blækken er dog ikke den bedste, jeg synes ikke selv den er så sort som man kunne tænke sig. Når det er tørt bliver det en anelse lysere, så strøgene kommer frem, men ellers en udmærket pen til skitser til prisen :)



Pentel Pocket Brush Pen - 145 kr.

Denne Pen burde måske ikke komme med til denne måneds favoritter, da jeg købte den forleden (Ssshh, min mor må ikke vide det). Men den er bare fantastisk!

Selve pakken kom med to patroner, dvs. en ekstra til refill. Man klikker det lille hylster på og lader pennen stå lodret med hovedet nedad i et par sekunder, så blækken kan flyde. Lidt ligesom når man står på hovedet.

Så er den ellers klar til brug.
Her er børstehovedet noget anerledes end Tiger Pennen. Hovedet er enkelte hår, ligesom en rigtig malerpensel. Den er lidt sværere at håndterer, men man skal bare lige øve sig lidt, da den er blødere end Tigerens Tusch. Jeg kunne forestille mig den også er rigtig lækker til Kalligrafi, hvis man er til den slags!


Pentel Color Brush Pen - 70 kr.
Meget ligesom den forrige, er dette en pen med genopfyldelig blæk, fra samme mærke. Her skal man blot fjerne en lille rød ring før man tager den i brug.

For at få blækket til at flyde skal man her bare klemme lidt på hylstret.

Forskellen fra den anden er nok, at den første (Pentel Pocket Brush) er en del nemmere at tage med andre steder hen, da genopfyldning ikke er ligeså grisset som det nok er med denne her.
Genopfyldning ved denne pen er jo rigtig flydende blæk (Hvilket man vist også kan med den anden hvis man insisterer).

Månedens Illustration
Af hensyn til hemmelighedkræmmerier omkring den forestående udgivelse, jeg illustrerer til, får I kun en lille bitte tegning, som i så kan gå og gruble over, hvad mon er til :)
Denne skitse er tegnet med Tiger Penne - Jeg synes det er tydeligt, at farven er mindre sort og at strøgene er synlige.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar