Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

mandag den 22. august 2016

Hvad er der i mit Penalhus? - **Illustrator-Version** - August 2016




Penalhus
Hvis der er noget jeg ELSKER at købe og kigge på, så er det Penalhuse!
Når jeg ikke lige sukker efter dyre materialer, så sukker jeg efter flere beholdere. Lige nu har jeg kig på en stor taske fra Derwent, der kan holde op til 132 blyanter, men den må vente til jul, for lige nu er der altså faste fra at købe mere.
Jeg har tre penalhuse lige pt.

Den første jeg fik købt, er vist den sorte fra Republic, der faktisk var købt af min mor. Hun synes den ville være god til min daværende samling af farveblyanter, og sagde god for mærket. Min mor er tidligere bygningstegner, eller hvad man kalder det, så hun har tit kunne hjælpe og vejlede mig med gode mærker, og jeg har da "fået" nogle af hendes gamle ting.
Penalhuset er virkelig også godt! Der er plads til min. 9 blyanter i første rum og rum nr. to kan virkelig opbevare meget! Der er en lille lomme, som kan tages ud, hvor jeg plejer at smide et viskelæder og en blyantspidser i.
Desuden er Penalhuset meget robust og holder formen, hvilket gør, at man kan have skrøbelige ting som tegnestubbe i, uden de går i stykker.

Den næste jeg anskaffede mig, er en klassisk Jansport. Den er i en god gammeldags pølseform og ja, der kan være ting i. Den er ret grumset og grisset indeni, efter alle blyanterne jeg har proppet i, men med det sagt, så kan den holde til meget og meget kan være i den.

Da jeg sidste år (2015) var på ferie i New Zealand, fandt jeg en virkelig sød kædebutik, der havde alle mulige slags penalhuse! Der var en med en lyserød enhjørning. Siger det bare. Men i hvert fald, så købte jeg mit verdenspenalhus, af mærket Typo derinde. Den er nok ikke den bedste, da mine blyanter ofte er for lange til at kunne være i den, uden at knække, men tuscher har den helt rigtige længde, så det er som regel det, jeg har i den.


Alt det kedelige


Min elskede mekaniske blyant, som jeg har tyvstjålet fra en eller anden, der glemte den på min gamle skole. Undskyld til dig, men fristelsen var for stor. Den er så slidt, at mærket er skrabt af. Men, jeg fandt den på nettet og den er af mærket Pentel Twist Erase i størrelse 0.7 mm, med tilhørende ekstra stifter.
Og. Jeg. Elsker. Den! Jeg ved mange synes 0.7 mm er for tyk, men den er bare perfekt for mig, for jeg har det med at trykke hårdt på papiret, og så er det bedre med en tykkere stift som er lidt blødere.

Blyantspidsere... Hvad er bedst?
Personligt er jeg mest til dem der kan nappe både små og store blyanter. Og helst med opsamler. Den lille tyrkis ugle på billedet ovenfor, er også købt i samme butik i New Zealand, som mit verdenspenalhus. Den er sød, men ikke spor praktisk, og det første jeg gjorde da jeg kom hjem, var at tabe den, så foden måtte limes.

Blyanter. Åh Gud. Her er jeg altså ikke snobbet. Jeg har et par enkelte Faber Castell, men kun fordi størrelserne ikke kunne findes i Søstrene Grene, hvor jeg køber alle mine andre blyanter. Min Go-to er HB, som er ca. halv længde af de andre for tiden.

Viskelæder!!! Kan du huske dengang man byttede viskelæder? Jep, det var tider og jeg har stadig meget af mit, fordi jeg ikke nænner at bruge det.
Derfor har jeg "Lånt" min mors Staedler viskelæderstift og købt nye stifte til den. Jeg har så købt en ny smart en i Tiger, der fungerer lidt ligesom en hobbykniv og så har jeg en tyggegummi-klattet viskelæderklump fra Søstrene Grene, også kendt som en Kneaded Eraser.

 Linere
Helt kort, så bruger jeg mest mine Faber Castell Sanguine linere - Min YNDLINGSFARVE til linere!

Til sort, øjenvipper og lignende bruger jeg Uni Pin Fine Linere, helst i størrelse 0.3 mm.

Når jeg sidder i timerne og keder mig, sørger jeg altid for at have tre standard kuglepenne, i rød, blå og sort med mig, som jeg tegner med. Det er så billigt at mærket er ukendt. De kom vist i en pakke med flere af samme farve.

Til lidt finere optegning bruger jeg min nye Pentel Pocket Brush.

Notesbøger, farver og andet gøgl

Hvis jeg tager andet gag og gøgl med mig, så er der højst sandsynligt en hvid farve eller tusch med, til highlights. Her kan det f.eks. være en Posca tusch.

Jeg snyder. INDRØMMET. Jeg snyder meget. Jeg laver øjne og hoved og andre former med skabelon. Jeg ELSKER min Koh-I-Noor cirkelskabelon! Hvis den ikke lige kan være i mit penalhus, som den sjældent til aldrig kan, så bliver det min gode gamle passer.

Ingen tegning uden PAPIR. Bogstaveligt talt. Det kan i hvert fald blive en udfordring.
Her bruger jeg oftest hjemmelavede skitsebøger (Se Her hvordan du laver din egen skitse-/notesbog). De er fyldt med lækkert forskelligt papir, til både farveblyanter, tuscher, oliepasteller osv.!

Til sidst er der jo farverne. Her tager jeg oftest bare mine fareblyanter fra Derwent med, da de ikke fylder ligeså meget som mine Copic Ciao tuscher, men skulle jeg tage nogle af disse med, vælger jeg 10-20 farver.


Jeg håber i synes om dette lille indblik i mit penalhus! :) - Hvad er din yndlingsting i penalhuset? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar