Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

søndag den 8. maj 2016

Skrivesøndag 5# - Søndag 8/5 2016


Skriveproces: Mere Kage... Mere fødselsdag... Mindre skriveri...
MEN MEN MEN! Igen i dag fik jeg skrevet det jeg skulle! En myte om "Hvordan bien fik sin brod". (Både myten fra i dag og den fra sidste uges skrivesøndag bliver lagt op på hjemmesiden, under "Tekster" i fanen Forfatterblog). Denne gang synes jeg faktisk, at min myte blev ret god, og kan sagtens se, hvordan den kan udbygges! :)

Denne uge har igen været præget af travlhed og fødselsdagsfejring, men ingen glæder varer evigt, og efter tre uger med fødselsdag, så er det slut! Nu er der ikke flere at fejre mig med og timerne på uni er ved at være færdige, så jeg får masser af tid til at skrive i den kommende uge! Derfor har jeg også store forventninger til, at der bliver skrevet en hel del mere, end hvad jeg har gjort. Magneterne, terningerne og ordene skriger på at jeg får dem brugt og de har ikke fået den kærlighed og omsorg de har brug for, for at kunne gro og vokse.

Inspiration og Ideer: Drømmeland
Denne uges inspiration har været hentet fra det ubevidste. Drømmeland! 
Det skal ikke være en hemmelighed, at min fantasi får frit spil når jeg først har fået lagt hovedet på puden og det går ikke stille for sig! Jeg drømmer alt lige fra romkugler på størrelse med knytnæver til at jeg kan flyve eller at jeg skal passe mig selv i tre forskellige aldre! DET er noget af en udfordring! Men ofte kommer der nogle gode ting ud af drømmende og jeg henter meget inspiration fra dem. Det gælder om at få gennemgået drømmen så snart man vågner, uden at bevæge sig (jeg har læst at 95% af drømmen forsvinder når man først bevæger sig). Derefter skal den skrives ned og så er den klar til brug! 
Mange af mine tekstideer springer ud af drømme og flere gange har jeg brugt op til 7 drømme i en ide!

Ugens bog: "Det Gyldne Kompas", Philip Pullman

NU skal der læses i min "frilæsningsbog" igen, efter den har samlet støv på natbordet! Den har måttet lade livet for mine "pligtbøger" fra studiet, selvom de nu har været meget gode alligevel.

Ugens sætning:

Løft dit blik som om engle sang på himlen i nat

Næste uges mål: 

Næste uges mål er nok lidt optimistisk. Hvis jeg bare når en af delmålene, er det også okay. Det behøver slet ikke at være perfekt, men et forsøg, det vil jeg gøre. Hvad er det så? JO, jeg har tænkt mig at følge endnu en "writing prompt", som jeg har fundet på "Pinterest". Denne gang gælder det om at skrive et digt om hver af de syv dødssynder, UDEN at nævne dem! 

Hvis jeg bare når en af dem, er jeg også glad, men det kunne være lækkert at få skrevet en om dagen, om end ikke så bare råskriften. Det er altid bedst bare at skrive, så kan man altid polere og pudse til bagefter! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar