Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

søndag den 24. april 2016

Skrivesøndag 3# - Søndag 24/4 2016




VELKOMMEN
.... Til endnu en "SkriveSøndag" blog! :)

Jeg har tænkt og tænkt og tænkt, over denne blog, og hvad målet er med den. Og nu tror jeg endelig, at jeg har fundet formlen. På denne nye måde, er der både noget for dem der elsker at læse, dem der elsker at skrive og dem der bare gerne vil følge med :) Jeg håber i kan lide at læse med, og hvis i har en kommentar, evt. et forslag til noget jeg kan/skal/bør læse eller skrive, så smid endelig en kommentar nedenfor! :)


Ugens skriveproces:
Denne uges skriveproces har været ret tam. Stillestående, for at være eksakt. Jeg har haft travlt med at glæde mig til min fødselsdag, som blev fejret godt og grundigt både torsdag og fredag! Men det er selvfølgelig ikke en god undskyldning for ikke at skrive! Derfor har jeg igen i denne uge, benyttet mine tavlemagneter, og kreeret nogle sætninger, og valgt den bedste ud, som kan læses nedenfor! ;)

MEN, ingen fødselsdag uden GAVER! Jeg er SÅ glad for min gave, som jeg fik af min storesøster, der snedigt nok havde stalket mig på Pinterest og fundet den mappe der hedder "Wish-list". En rigtig god gave blev udvalgt på listen, og så har hun ellers rejst land og rige rundt (LÆS: Bog&Ide), for at finde denne gave! 
Hvad er det så? Det er ikke ringere end.... "Rory's Story Cubes"! Det er et sæt af ni terninger, der kommer i mange forskellige kategorier, bl.a. den klassiske, som jeg var så heldig at få, Lige fra "Enchanted" til "Score", hvad den så end går ud på ;) Det fantastiske ved disse terninger er, at man kan spille et spil, samtidig med, at man får øvet sig i sin skrivefærdighed! :) Se DET, er altså et koncept jeg er STOR fan af! :) - Ikke mindst, kommer det i en meget smart æske, lige til at tage med i tasken, på farten og på rejsen! :)

Ugens Inspiration og Ideer:
I kølvandet på en del eksistenskriser, har jeg gået en masse lange ture i skovene omkring min lille hule, og derved har jeg fået en masse fantastiske skriveideer. Som med mange andre ting, er det for mig, meget nemt at få ideer, når jeg først er igang (Giver det mening?), men det er lige det med at få dem færdiggjort, jeg er rigtig god til at lade være med...

Ugens bog:
Mit studie kræver meget af mig lige nu. Især også, at vi læser en masse, ikke bare fagbøger, men heldigvis også en del skønlitteratur! Ganskevist på Engelsk, bevares, men læse, det skal vi, og det er en af de to ting, jeg har fået at vide er godt at gøre, af alle de forfattere jeg har spurgt til råds. LÆS og SKRIV. Selvom det er svært at få tiden til det, finder man alligevel ud af, ved at tvinges til at læse, at der er en masse lækre tekster derude allerede, som man kan få inspiration af. Nogle gange så meget, at jeg glemmer at læse, og så har man pludselig fem forskellige bøger, som man er gået igang med, måske mangler man kun de sidste 20-30 sider, men aldrig har færdiggjort. 

Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg aldrig har været den store læser. Verden omkring mig, og ikke mindst min inspirations-engel, har det med at distrahere mig. Men jeg VIL gerne læse mere, for HVER gang jeg har færdiggjort en bog, får jeg en rigtig rar fornemmelse, og fyldes med inspiration (og ofte misundelse, over deres fantastiske fortælleteknikker).

MEN, den bog jeg har liggende på mit natbord lige nu - som IKKE er lektier - er "Det Gyldne Kompas" Af Philip Pullman. Efter at have set filmen, fik jeg sådan en løst til at læse den, og desuden er denne bog en god måde at lave "research" til min egen "steampunk" roman, som jeg arbejder på lige nu.

Ugens sætning:
                                                            Et fortabt hjerte svigter aldrig


Næste uges mål:
Nu er jeg kommet til den svære del af dette blogindlæg. Løfter. Løfter der skal holdes. Hvad vil jeg færdiggøre inden næste søndag?
En Myte. I længe har jeg haft kig på en "Writing Prompt" fra Pinterest, der foreslår, at man forklare en masse forskellige fænomener i verden med myter. Den myte jeg vil LOVE at jeg skriver til næste uge, er "Forklar hvorfor fugle flyver og fisk svømmer".


Vi ses - samme tid, samme sted - næste uge ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar