Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

lørdag den 30. april 2016

"Månedens favoritter" 1# - April 2016



Velkommen!
Dette er endnu et nyt koncept på bloggen, denne gang for de af mine læsere, der er mere interesseret i "Illustratoren". Der vil fra og med denne måned, komme en opdatering hver sidste dag i måneden, med mine favorit værktøjer! Det kan være alt lige fra et viskelæder til papir og blyanter.

Jeg vil gøre opmærksom på, at disse oplæg på ingen måde er sponsoreret af diverse firmaer eller privatpersoner, det er udelukkende mine egne erfaringer og holdninger. Alle produkter er købt og betalt af mig, eller gaver jeg har fået privat af familie eller venner. Ligeledes er det ikke en opfordring til, at man SKAL købe disse produkter, for at være god til at tegne, man kan sagtens skabe god og flot kunst ud af billige materialer. Det er KUN mig der viser, hvad jeg bedst kan lide og mest bruger, den pågældende måned, som inspiration til andre kunstnere eller kunstinteresserede.

Månedens favoritter:
Denne måneds favoritter, er også HELT ny-indkøbte produkter!
Jeg har længe ledt efter nogle farvede blyanter, som også kan viskes ud, da jeg synes det kan være meget pænt og lettere overskueligt, når jeg laver skitser og skitser ovenpå skitser!
Der er mange forskellige slags, som kan købes over nettet, bl.a. "Prismacolor Col-Erase", men jeg ville helst finde nogle, som jeg kunne prøve og købe i Danmark. SÅ jeg gik på jagt i diverse hobbybutikker, og fandt endelig en pakke i Bog&Ide! Her tog jeg mig den frihed lige at åbne en pakke med 10 farver (se billede ovenfor), for at teste, om de nu også kunne viskes ud, og det kunne de! Selvfølgelig købte jeg den pakke jeg havde testet, så andre ikke skulle komme hjem med et halvt-brugt viskelæder for enden af blyanten.
Pakken kostede mig ca. 80-90 kr., for 10 farver. Jeg fandt en lignende pakke, også fra Faber Castell i Bilka, til samme pris med 12 i, hvor det kun var designet af blyanten der var anerledes.

Det skal siges, at de ikke visker helt ud, men hvis man ikke trykker for hårdt med blyanten, kan man sagtens viske det næsten helt ud! (Hvis i ønsker en demo-video, så smid en kommentar). De kan viskes ud med enten det viskelæder der sidder på, eller med et almindeligt, så frygt ej, hvis det bliver slidt op!

Jeg er især vild med de brune farver, der giver et sepialook, til mine tegninger! (Se illustrationen nedenfor).

Det andet produkt, som jeg er blevet helt vild med i denne måned, er FAber Castells Fine-Linere og Brushpenne. Selvom der ikke har været meget tid til at teste dem, men farverne er så skønne, og jeg er sikker på de vil tilføje noget godt til mine tegninger med tusch (Copic markers), så det ikke kun bliver tegnet op med sort. Jeg købte et sæt med 12 hudfarver (300 kr. ca.) og to sæt med 4, hhv. i sort og i lys sepia (99 kr. pr. pakke). Jeg ELSKER sepia!

Derudover købte jeg to Posca tuscher, som jeg kan bruge til highlights og ALT muligt andet! De kan bl,a. bruges til at tegne på kopper. Men jeg købte to i hvid :) - Prisen er ca. 25-30 kr. pr. stk.

Jeg har også leget lidt med nogle tegnestubbe jeg har købt for længe siden i Panduro hobby (Jeg kan dog ikke huske prisen, men der var tre i en pakke). De er HELT fantastiske! Jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke har brugt dem før! Især nu, hvor jeg går meget mere op i skygger er de fantastiske, da de ligesom glatter blyantsstregerne ud, så det ikke er krydsstreger, men får et meget blødere look (se også tegningerne nedenfor). De skal helt sikkert bruges noget mere!


(Sådan ser en tegnestub ud)

Månedens Illustrationer:
Billede 1 (fra venstre): Sepia-look. Her har jeg brugt både Erasable Faber Castell og tegnestub.
Billede 2: Sort farveblyant, ligeledes Faber Castell og tegnestub.
Billede 3: Forskellige øjne med Faber Castell Erasable, samt brug af tegnestub ved nogle af øjnene. Her har jeg prøvet få forskellige udtryk, bl.a. den rød/orange "overrasket"/"bange".

- Jeg håber i kan lide dette nye koncept! :)
Smid en kommentar med ris, ros eller forslag til produkter, ting jeg kan tegne eller prøve og evt. nogle gode tips! :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar